Cégünk vagyonvédelmi rendszerek kivitelezésével foglalkozik, távfelügyelet és járőrszolgálat tekintetében partner cégeink nyújtanak segítséget.

Távfelügyeleti szolgáltatási ismertető

Mi a távfelügyelet?

A távfelügyeleti szolgáltatás a irodákban, lakásokban, családi házakban, üzlethelyiségekben üzemelő behatolásjelző – köznapibb nevén riasztó – rendszerek által érzékelt állapotváltozások, jelzések figyelését, feldolgozását jelenti egy 24 órás távfelügyeleti központban.
Segítségével láthatóvá válik minden, az objektumban történő esemény, pl. a riasztó ki- és bekapcsolása, támadás, betörés, tűz, stb. Az ügyeletes diszpécserek éjjel-nappal számítógép segítségével figyelik a távfelügyeletre vezetékes telefonvonal, rádiós vagy GSM összeköttetés révén csatlakoztatott objektumok érzékelőinek állapotát. Intézkedést igénylő jelzések (pl. támadás, betörés, tűz) esetén haladéktalanul értesítik a kivonuló szolgálatot és az előfizető által megadott személyeket, szervezeteket. A kivonuló szolgálat a helyszínen biztosítja az előfizető személye és vagyontárgyai védelmét.
A járőrautók jelenléte, az adott szolgáltatási terület közbiztonságának javításával, az ott lakók, valamint a területen tevékenykedő vállalkozások fenyegetettségét csökkenti.

 Megoldások távfelügyeleti átjelzése

  • Hagyományos vezetékes telefonhálózaton keresztül.
  • Rádiós átjelző modul segítségével
  • GSM/GPRS egység útján

Az alapszolgáltatás részeként a riasztó rendszer által küldött jelzések ismertetése

Betörésjelzés: Azonosítani lehet a behatolás pontos helyét és idejét, érzékelőnkénti lebontásban. Ennek feltétele, hogy minden érzékelő külön zónára kapcsolódjon a központban. Ilyen esetben, a MABISZ előírása alapján, szólni kell a szirénának.
Támadásjelzés: Ez esetben nem szól a sziréna, csak az ügyeletre megy jelzés (hangos riasztáskor pánikba eshet a támadó, ami az esetek többségében agresszív magatartást válthat ki belőle). Ez a szolgáltatás nem működik hagyományos rendszerek esetén.
Kényszerített nyitás jelzése: A nyitásjelentés speciális formája. Egy külön kód segítségével az ügyelet tudomására hozható, ha valakit (pl.: fegyverrel) arra kényszerítenek, hogy kikapcsolja a riasztót. Ilyenkor a riasztó kikapcsolása mellett jelentés megy az ügyeletre, s a diszpécser azonnal értesíti a rendőrséget és/vagy a kivonuló szolgálatot.
Állapotjelzés: A berendezés automatikusan jelzi a hálózati feszültség kimaradását, és ha az hosszabb ideig nem tér vissza, akkor az akkumulátor merülését. Az akkumulátor lemerülésekor a rendszer működésképtelenné válik, de az ügyelet ezt is az üzemeltető tudomására hozza, aki így egyéb módon gondoskodhat a védelemről.
Szabotázsjelzés: A berendezéshez kapcsolódó eszközök rongálását jelzi, kikapcsolt állapotban is.
Tesztjelentés: Ha a rendszer hosszabb ideig (pl.: 24 órán túl) nyugalomban van (nem volt jelenteni valója), tesztjelentést küld az ügyeletre, leellenőrizve az összeköttetést az objektum és az ügyeleti számítógép között. A jelentés elmaradása esetén az ügyelet a megfelelő módon intézkedik.
Orvosi segítség kérése: A tasztatúráról megfelel gombok megnyomása esetén, közvetlen segélykérésre van lehetőség. A számítógép a beteg összes adatának nyilvántartására is alkalmas, így jelentősen növelhető a gyors és szakszerű orvosi beavatkozás esélye.

Kiegészítő szolgáltatások

Nyitás-zárás jelentés naplózása: A nyitás-zárás jelentések a riasztó rendszer be- és kikapcsolásának jelzései. Ezzel ellenőrizhetővé válik, mikor történt az objektum nyitása, vagy zárása. A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a rendszer telepítésekor, vagy utólag felprogramozásra kerüljön a jelzések elküldése a távfelügyeleti központba. A regisztrált jelentéseket az előfizető havonta kapja meg postán, vagy személyesen. Segítségével például kideríthető az alkalmazottak munkaidőn kívüli bejárása. Lehetőség van olyan kód beállítására is, amellyel csak bekapcsolni lehet a riasztót. Ezt kell alkalmazni olyankor, amikor a berendezés bekapcsolását mások előtt kell elvégezni, vagy ezt kaphatja a takarítást végző személyzet.
Zárás elmaradás figyelés: Az előfizető által meghatározott nyitvatartási időben szereplő zárás elmaradása esetén a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.
Tűzjelzés fogadása: Megfelelő minőségű és szakszerűen telepített tűzjelző eszközök által küldött jelzések fogadása a távfelügyeleti központban.
Műszaki berendezések távfelügyelete: Az állandó üzemű berendezések (pl.: hűtők, klíma, felvonó stb.) távfelügyeletét jelenti, pl.: elektromos feszültség kimaradása, technikai problémák. Így bármilyen hiba esetén, még a nagyobb károk kialakulása előtt megkezdhető a javítás.

Fontos tudnivalók

A távfelügyeleti szolgáltatáson működő riasztóközpont elsőbbséget élvez a telefonvonalra csatlakoztatott egyéb berendezésekkel és kommunikációval szemben, így pl.: a jelzés elküldése bontja az éppen folyó telefonbeszélgetést.
Minden egyes, a telefonvonalon keresztül a távfelügyeleti központba elküldött jelzés távbeszélő forgalmat generál.
A távbeszélő szolgáltatást kiegészítő ún. digifon szolgáltatások közül a hívásvárakoztatás, valamint a teljes híváskorlátozás nem alkalmazható azon a telefonvonalon, amelyen keresztül a riasztóközpont a jelzéseket a távfelügyeletre küldi.